tirsdag den 4. august 2015

Afrunding

Så er det tid til den årlige afrunding. Jeg vil forsøge at gøre det relativt kort.

Årets Politiken Cup blev en succes mål på antallet af deltagere, og jeg mener at vi formåede at holde nogenlunde trit, så det ikke kunne mærkes på standarden at der var så mange ekstra skakspillere at tage vare på. Det lykkedes at tage E-fløjen i brug uden at det skabte nævneværdige problemer.
der var da også mange, der kom hen og sagde tak for en god turnering.

Der er dog ingen tvivl om at der er nogle ting, der skal gentænkes i forhold til næste års turnering. Skal der et deltagerloft på? Kan vi organisere opgaverne anderledes?

Jeg vil ikke gå i detaljer lige nu, for jeg tror at vi alle har brug for at få det hele lidt på afstand. Det tærer både fysisk og mentalt at være arrangør, og lige nu har jeg i hvert fald brug for at bruge resten af min ferie på at lade batterierne op igen.

Kort om de to frederikssundere:
Lundini startede ok, men kom så ind i en stime af remiser mod lavere ratede. Han fik dog rettet lidt op på helhedsindtrykket med to sejre til sidst. Det blev til et mindre ratingtab.

Daniel kom godt fra land, og i modsætning til Lundini, så kunne han godt leve med remiser i nogle runder i træk, da modstanderne alle var højere ratede. I 9. runde fik han sin forberedelse ind, men noget gik galt og han måtte alligevel ned. Til gengæld sluttede han af med en sejr og vandt dermed sin ratinggruppe. Tillykke!

Årets Politiken Cup er slut, men til næste år begynder en ny. Det er 30. juli til 7. august. Sæt kryds i kalenderen.

Ingen kommentarer: