lørdag den 28. juli 2012

Bum!

Klokken er 7 lørdag morgen. Jeg havde egentlig planlagt at sove til kl. 8, men vejrguderne vil det anderledes. Lige nu er der gang i et vældigt tordenvejr over Helsingør, og regnen vælter ned, så det er svært at få lukket et øje i den larm. I stedet må jeg så udnytte tiden til at nyt indlæg.

Fredagen gik mest med finpudsninger, og så med at arrangere simultan på Hovedbanegården. Det var Politiken Cups topnavn Vladimir Malakhov, som var simultanspilleren, og han afgav 3 remiser til sine 20 modstandere. Han var også færdig en time hurtigere end simultanspillerne fra de tidligere år, og det var arrangørgruppen naturligvis ikke utilfredse med, da det ofte bliver rent sent inden man er tilbage på Konventum.

Ved simultanen snakkede jeg lidt med min klubkammerat Daniel Andersen, som jeg også vil følge her på bloggen. Daniel har brugt tiden op til Politiken Cup på at finpudse sit åbningsrepertoire, så forhåbentlig er han skarp når det turneringen skydes i gang i dag. Han står dog til at møde en spiller med over 2300 i rating, så det bliver svært at få point ud af 1. runde.

Ingen kommentarer: