søndag den 22. juli 2012

Siden sidst

Politiken Cup 2012 nærmer sig med hastige skridt, og det betyder at jeg må se at få sparket gang i bloggen igen. De sidste gange har det godt nok været svært at finde tiden til at skrive noget, men jeg har lovet mig selv at holde gryden i kog denne gang.

Jeg vil lægge ud med en kort status over hvad der er sket siden sidst. Det er blevet til to dommeropgaver efter DM:
  • Holdturneringen i 8. Hovedkreds. Posten som holdturneringsleder er mere af administrativ karakter. Det er kun hvis der indkommer protester i forbindelse med holdkampene, at jeg skal bruge mine dommerkundskaber.
  • Copenhagen Chess Challenge i Ballerup. Det var dog kun et par af turneringens 5 dage, hvor jeg var substitut for Tom Skovgaard.
  • Brønshøj GM og BMS IM. Her delte jeg turneringslederopgaven med Tom Skovgaard. 
Sidstnævnte turnering gav en norm til titlen som International Arbiter. Den skal der 4 normer til at opnå. Mere om dommertitler i et senere indlæg.
På torsdag drager jeg så til Konventum i Helsingør for at stille op til Politiken Cup. Der er et par nye ansigter blandt arrangørerne, men ellers er det et rimeligt sammentømret team, der arrangerer årets skakbegivenhed.
Der er pt. 280 tilmeldte. Lidt under sidste års turnering, men det skal nok blive godt alligevel.

Ingen kommentarer: