søndag den 5. juli 2015

Positive problemer

Mange danske skakturneringer kæmper med vigende deltagerantal, men ikke Politiken Cup. Tværtimod ser 2015 ud til at slå alle rekorder. I de sidste 5-6 år har vi konstant haft 300-310 deltagere, hvilket er flot for en open. Men i år er vi allerede oppe på 390, og meget tyder på at vi ender et stykke over 400!!

Jeg gentager: 400!! I Europa er det vist kun de største midt-europæiske turneringer, der kan slå det. Den store tjekkiske skak-festival Czech Open ligger i øvrigt i præcis samme uge som Politiken Cup, men begge dele ser ud til at klare sig fint alligevel.

Jeg skal ikke lægge skjul på, at det er kommet en anelse bag på arrangørteamet, at vi nu skal kalkulere med ca. 100 ekstra deltagere. Heldigvis har vi gode statistikker fra tidligere år at sammenligne med, så det stod hurtigt klart at vi havde brug for mere plads, og allerede i starten af juni tog vi et smut forbi Konventum for at kigge på ekstra lokaler.

Ud over ekstra lokaleplads, så har vi også rippet den lokale bordudlejning for alle hans borde. Og så er der selvfølgelig brug for mange flere skakspil. Forhåbentlig kan de skaffes her i sommerperioden. :-)

Endelig er der behov for ekstra mandskab. Som jeg nævnte tidligere, så er der brug for en ekstra dommer. Det bliver Jørgen Kiel fra Sydøstfyn. Jeg kender han ikke personligt, men han bliver rost fra flere kanter, så jeg glæder mig til at arbejde sammen med ham. Det ser pt. ud til at vi skal deles om Plan 3, hvor den nederste halvdel af feltet hører til.

Vi har også fået 2 ekstra indtastere på holdet. Der er lige pludselig mange partier at taste ind. Desuden er de to ekstra mand gode at have, når der skal sættes borde op og det hele skal pilles ned igen.

Nå, men det er alt sammen positive problemer, som vi nok skal få løst. Det skal nok blive en fed Politiken Cup. :-)

Ingen kommentarer: