onsdag den 28. juli 2010

Hot eller Not

Sidste dag inden det går løs. For os arrangører starter Politiken Cup allerede torsdag. Vi mødes kl. 12, og så skal der stilles skakspil op til over 300 skakspillere.

Dagen i dag går mest med de sidste forberedelser. Spillernes ratingtal bliver ajourført via de lister vi modtager fra ratingkartoteksfører Bjørn Laursen. Lidt besværligt arbejde, men det skal jo gøres, så alt er i orden.

Jeg vil at introducere en nyhed her på bloggen: "Hot eller Not"-listen. Hvad er gået godt og hvad er gået knapt så godt? Hvad glæder vi os til og hvad er sur r..? Hvad kaldte smilene frem og hvad resulterede i tårer?
Jeg håber at få fulgt op med flere lister senere. Den første liste:


Hot: 
  1. Vejret: Det er bare rigtigt dejligt i dag. 
  2. Udsigten til en hel Politiken Cup der venter forude: Masser af skak, spændende partier, sjove oplevelser, syrede indfald, aftenpilsnere, lynskak med indbygget håneret og meget andet.
  3. Nyt kamera. Jeg har lige været ude og investere i et nyt kamera, og det skal naturligvis afprøves til Politiken Cup.

Not:
  1. Vejret: Selv om det ser pænt ud nu, så kan det hurtigt skifte. Det tegner ikke så lovende mht. de næste dages "sommervejr".
  2. Udsigten til at skulle slæbe borde, stole, skakspil i morgen. Den første torsdag er den hårdeste dag.
  3. Nattesøvnen. Ganske vist er sengene på LO-skolen ganske behagelige, men man sover nu altid bedst i sin egen seng, som jeg nu må undvære i 1½ uges tid.
Vi ses på LO-skolen, som i øvrigt nu hedder Konventum. Jeg skal beklage hvis jeg kommer til at bruge begge navne, men det er altså en og samme ting, der menes.

Ingen kommentarer: