onsdag den 31. marts 2010

Maksimal start for frederikssunderne

Så er DM for alvor i gang. Både Kandidatklassen og G7 spillede 1. runde i dag, mens G5 må vente til torsdag. for mine klubkammerater fra Frederikssund kunne det ganske enkelt ikke være startet bedre. Finn Larsen sad længe med en kvalitet i overskud mod Flemming Borg. Flemming havde vist misset nogle chancer til sidst og derfor var det Finn der tog pointet. Valdemar vandt også. Det gik ud over Helsingørs Leo Nielsen. To udmærkede skalpe at tage, og i 2. runde har Finn hvid mod Aksel Sønderby fra AS04 mens Valdemar har sort mod junioren Julius Mølvig fra Skovbo.

Selv om vi stadig mangler et par dommere, så er vi ikke ligefrem overbebyrdede. Som jeg tidligere har nævnt her på bloggen, så er betænkningstid med tillæg pr. træk en stor fordel for skakdommeren fordi spillerne aldrig kommer i alvorlig tidnød. Derfor består arbejdet for det meste i at indsamle resultater og skrive dem på turneringstavlerne. Der skal nu nok komme nogle "episoder" af en eller art.

Jeg håber at kunne opdatere bloggen lidt oftere. Hvis jeg kan komme på nettet med min slæbbare computer, så satser jeg på at komme med et eller flere indlæg under runderne. Hvis ikke, så må det vente til jeg kommer hjem.

Ingen kommentarer: