onsdag den 17. marts 2010

Nye udfordringer


Bloggen har været i dvale siden afslutningen på Politiken Cup 2009, men nu er der anledning til at skrive nogle linier igen.

Først kan jeg nævne at jeg også skal være med til at arrangere 2010-udgaven af Politiken Cup. Af nye tiltag kan nævnes at Peter Heine Nielsen skal spille en hurtigskak/lynskak match mod verdensstjernen Peter Svidler. Det sker i anledning af Bent Larsens 75 års fødselsdag.

Meget mere om Politiken Cup senere, efterhånden som vi nærmer os sommeren. Nu er det imidlertid snart påske, og det er som bekendt også tiden for DM i skak. Det afholdes i år i Hillerød i anledning af klubbens 100 års jubilæum. Alle sejl er sat til, og de gode Hillerød-folk formår sikkert at stable et godt arrangement på benene.

Mit rygte må åbenbart være løbet i forvejen. I hvert fald er jeg blevet kapret af hovedturneringslederen Flemming Madsen til at være turneringsleder ved DM. Jeg var lidt betænkelig ved at brænde hele påsken af på skak, og jeg har allerede måtte sige nej til flere invitationer fra venner og bekendte. Jeg har dog altid godt kunne tænke mig at være med til at arrangere et DM, og når nu at chancen bød sig (og det gør den sjældent på disse kanter), så slog jeg til. Det skal nok blive sjovt.

For Frederikssund Skakklubs vedkommende, så ser det ud til at vi har 3 repræsentanter med. Finn Larsen, Valdemar Engmann og Thomas Andersen er alle tilmeldt 7 runders turneringen.

Her på bloggen vil jeg i vanlig Politiken Cup-stil forsøge at beskrive nogle indtryk og oplevelser ved DM. Samtidigt vil jeg også følge med i frederikssundernes færd mod succes ved DM-stævnet.

2 kommentarer:

Michael Tandrup sagde ...

Hej Thomas

Dejligt at du igen skriver blog, så jeg kan følge med på denne måde. Jeg har også fulgt den under Politiken Cup.Jeg håber du igen finder gode vinkler historierne du 'opsnuser'.
Vi ses nok en enkelt af dagene i Hillerød, hvor jeg håber at få tid til at kigge forbi.
Held og lykke med dommergerningen.

med venlig hilsen
Michael

Thomas Larsen sagde ...

Tak fordi du kiggede indenfor, Michael. Desværre er Frederikssund Skakklubs hjemmeside nede, så det er nok ikke så mange jeg får lokket ind på bloggen.
Vi ses i Hillerød!