torsdag den 19. juni 2008

Velkommen

Så er bloggen oprettet. Velkommen til alle, der forvilder sig ind på denne side.

Men hvorfor denne blog?

Jeg blev i februar måned kontaktet af Claus Olsen fra Københavns Skak Union. Han er en af organisatorerne bag Politiken Cup, der er Danmarks største og stærkeste skakturnering. Claus spurgte mig, om jeg var interesseret i at være en af skakdommerne ved Politiken Cup. Mine erfaringer som skakdommer er først og fremmest opnået ved mindre turneringer. Jeg har længe haft lyst til at være med i organiseringen af en stor turnering, så derfor sagde jeg ja til opgaven.

Her på bloggen har jeg tænkt mig at berette om årets Politiken Cup. Det bliver noget om mine oplevelser, indtryk, forberedelser samt forskellige historier, som jeg støder på undervejs. Jeg vil også berette om hvordan det går mine klubkammerater fra Frederikssund Skakklub (FsS). Indtil videre er der 4 tilmeldte FsS'ere, så det bliver spændende at se hvordan det går for dem.
Politiken Cup starter d. 17. juli, og jeg håber at få tid til at skrive et dagligt indlæg under turneringen. Inden da kommer der også et par indlæg med lidt baggrundsstof om turnering, deltagere, organisation osv.

Jeg håber at læserne finder bloggen interessant, og det er naturligvis tilladt at skrive kommentarer, hvis man har noget på hjerte.

God fornøjelse!

Se også Politiken Cups hjemmeside

1 kommentar:

Thomas Larsen sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.