onsdag den 7. august 2013

Afrunding

Så blev der endelig tid til at skrive en afrunding, og "tid" har virkelig været et nøgleord i år. Jeg synes at jeg personligt har været enormt presset på tiden. Der har været noget at lave hele tiden, og det var først et par dage før afslutningen at jeg fik mulighed for at komme ud og nyde vejret. Det skal der laves om på, hvis jeg skal deltage til næste år.

Nogle andre bemærkninger om årets Politiken Cup:

Vi sluttede af med at mangle internet de to sidste dage. P.... irriterende, for hele turneringen er bundet op på vores webside og livetransmission. Derfor var det lidt af en præstation at vi alligevel det til at køre, så skaden blev ret begrænset.

For andet år i træk blev der arrangeret DM i opgaveløsning med ca. 20 deltagere, og jeg kunne virkelig mærke på folkene fra Dansk Skakproblem Klub at de var særdeles glade for denne mulighed for at reklamere for deres klub. Denne niche inden for skakken har ikke mange aktive udøvere, så de kan sagtens bruge noget nyt blod.

Og endelig lægger man mærke til de mange roser, der kommer fra deltagerne. Den sidste aften sad vi i baren med en af de svenske deltagere. Han havde ikke været med før, men roste os til skyerne og lovede at komme tilbage næste år. Andre har kaldt Politiken Cup for "Verdens bedste turnering". Det er måske at overdrive en anelse, for der findes rigtigt mange fantastiske turneringer rundt om i verden, men det siger noget om, at vi i hvert fald gør meget rigtigt.

Næste års turnering kommer til at ligge fra mandag d. 21. til tirsdag d. 29. juli. Denne lidt underlige termin skyldes at Skak-OL i Tromsø ligger oven i Politiken Cups sædvanlige termin. Til gengæld kan vi ikke lægge den tidligere end 21. juli, da både det norske og svenske mesterskab slutter få dage før. Det vil koste os for mange deltagere, hvis vi overlapper med disse turneringer.

Nu ligger bloggen så stille indtil jeg igen skal ud på nye opgaver. Fortsat god sommer!

Ingen kommentarer: