mandag den 1. august 2011

En stille morgen

Stemningen her til morgen er lidt mat, efter den lange dobbeltrunde i går. Man skal lige op i omdrejninger igen. Efter lidt morgenmad og en kop kaffe, så vågner man alligevel lidt op.

Ved morgenbordet sidder Niels Skou fra Evans, og han er svært tilfreds med sine resultater i går. En gevinst og en remis mod to IM'ere er ret godt gået af en spiller med 2020 i dansk rating. Niels fortæller at han for nylig er begyndt at spille skak igen efter ca. 20 års pause. Det gør bare succesen endnu mere overraskende, men han skal møde endnu en IM'er i dag, så det bliver spændende at se om han kan holde dampen oppe.

Efter morgenmaden tager jeg en tur ned i stævnekontoret, hvor vores to fynske dommere Hans Milter Pedersen og Poul Jacobsen er i gang med en længere snak. Det drejer sig om hovedkredsstruktur og holdturnering, og selv om emnet som sådan ikke er specielt spændende, så er det noget der i sidste ende har stor betydning for klubberne. I aften skal jeg selv til et møde om hovedkredsstrukturen på Sjælland, og i det hele taget er skakunionens struktur noget der tales meget om for tiden.

Jeg lader de to fynboer snakke videre, og griber en stak rundekort, som skal uddeles i spillelokalerne. Man får travet nogle km når der skal placeres rundekort, navneskilte og noteringslister samt stilles ure. Lidt trivielt arbejde, men det skal jo gøres for at turneringen fungerer.

Efter turen med rundekortene går jeg igennem opholdsstuen, hvor man hører både danske, svenske, norske og af og til også russiske dialekter. Selv om der kun er 3 russere med i feltet, så er der en del tidligere russere, som har skiftet statsborgerskab. De finder naturligt nok sammen i restauranten omkring spisetid.

På vej mod mit værelse spotter jeg Sune Berg Hansen i et fredeligt hjørne med sin laptop. Mon han er i gang med sin skakspalte i Politiken?

Nu er jeg så nået frem til mit lille værelse på Konventum og skriver dette indlæg, men nu skal der lige slappes af en halv times tid så jeg er klar til rundestart kl. 13 i dag.

Ingen kommentarer: