tirsdag den 16. juli 2013

Politiken Cup 2013 nærmer sig

Så er der ca. 1½ uge til Politiken Cup 2013 går i luften. Denne gang har jeg været involveret endnu mere i forberedelserne end jeg plejer. Jeg har taget mig af næsten al administration af tilmeldinger, herunder en del kommunikation med deltagerne. Eksempelvis er der nogle deltagere som har brug for at få en personlig invitation for at kunne få visum til Danmark. Det er et lidt omstændigt arbejde, men nødvendigt for at få turneringen til at fungere. I det hele taget ligger der rigtigt mange timers arbejde i forberedelserne til turneringen. Jeg er nok oppe omkring 100 timer alene på årets turnering, og så er den ikke engang begyndt endnu.

Vi følger tilmeldingerne ganske nøje, og lige nu er tilmelding nr. 290 netop kommet ind. Det tyder på at vi når over 300 deltagere igen i år. Sidste år var der 292 med, men rekorden er fra 2011, hvor 311 skakspillere deltog.

Som altid starter vi med at møde op på Konventum torsdag inden turneringsstart, dvs. d. 25. juli. Der skal stilles op til de 300 skakspillere, så alt er klar når det går løs om lørdagen.
Til gengæld får vi en fredelig fredag, som mest kommer til at gå med finpudsninger og afhentning af stormestre i lufthavnen. Den sædvanlige simultan på Københavns Hovedbanegård er desværre blevet aflyst, da det er blevet for dyrt at leje pladsen. Det er ellers været et fint reklamearrangement for skakken, men vi må prøve at finde på noget andet.

PS: jeg fik aldrig sluttet DM 2013 ordentligt af. Dertil var der simpelthen alt for travlt, og efter DM var det hurtigt tilbage til arbejdet. Der blev ikke tid og overskud til at gøre noget ved bloggen. Beklager, men denne gang lover jeg at der kommer mere "kød" på.

Ingen kommentarer: