torsdag den 24. juli 2008

En rundtur

Runden er i gang, og jeg tager en tur rundt på LO-skolen. Første stop er Dansk Skaksalg, som har den nye ChessBase 10 til salg. Jeg køber det sidste eksemplar, som Steffen P har liggende fremme, men han arbejder på at få skaffet nogle flere til landet hurtigst muligt. Jeg køber også en åbningsbog.

Så skal der kigges partier. Lundini har afgivet løberparret imod en højratet junior. Jeg tror at Lundini er ved at kede modstanderen ihjel. Der er i hvert fald ikke meget på færde. Daniels stilling ser til gengæld lidt suspekt ud, men her er heller intet afgjort. Finn L fortæller mig at har har en god stilling mod en franskmand (altså åbningen, ikke modstanderen). Jeg spørger hvordan det er muligt, men Finn griner bare. :-) Leif har en officer for et par bønder imod en junior. Mon ikke at han kører den hjem på rutinen. Thomas er til gengæld en bonde nede, men modstanderen har ikke været overbevisende hidtil, så der er stadig chancer.

Jeg går en tur ned forbi konferencesalen, hvor topbrædderne er placeret. Peter Heine har taget en hurtig remis, og står nu udenfor og sludrer med Sune Berg, der stadig har sit parti i gang. Roiz og Golod har også taget en hurtig halv, men ellers spilles der for fuldt tryk. Videre op til kommentatorrummet, hvor Per Andreasen analyserer på Jacob Aagaards sjældne 1.e4 e5 2.Sf3 Sc6 3.c3. Vurderingen er at Aagaard har en fin stilling. Eljanov vs. Aabling bliver også analyseret. Jakob har modigt kastet sig ud i at diskutere en hovedvariant i kongeindisk imod en superstormester. Spændende at se hvor længe han holder til det, men efter 20 træk er han stadig med i partiet.

Ingen kommentarer: