onsdag den 16. juli 2008

Sidste forberedelser inden afgang

Jeg sidder nu og er i gang med de sidste forberedelser inden det er afgang til LO-skolen. Materialet fra Dansk SkakDommerforening (DSD) er nu blevet kigget igennem et par gange. Der er også blevet tid til at se på nogle af de regelændringer, som er blevet foreslået fra FIDE's side. Det nye regelsæt skal vedtages senere på året, men inden da får de enkelte lande lov til at kommentere på de foreslåede ændringer.
Bare rolig, brikkerne vil gå på samme måde som før, men der kan dog hele tiden justeres og rettes i reglementet. F.eks. overvejer man nu at ændre på den regel, der siger at en spiller har tabt sit parti, hvis man kommer mere end en time for sent til partiet. Forslaget går ud på at sætte denne grænse ned til 15 minutter! Det synes jeg er lige barskt nok, selv om visse skakspillere nærmest har gjort det til en kunst at komme 57-58 minutter for sent. En grænse på en halv time mener jeg personligt selv er passende, men lad os nu se om forslaget bliver gennemført.

For deltagerne i Politiken Cup starter turneringen først på lørdag, men for sådan nogen som mig, der har rodet sig ud i at være en del af den organisatoriske stab, så starter showet allerede i morgen (torsdag) formiddag. Jeg skal være på LO-skolen kl. 12, men heldigvis har jeg fået en aftale med Jacob Kaaber om et lift (tak for det!).

Planerne for torsdag: Opstilling af borde osv. Sådan ca. fra kl. 12 til 21.... (støn!). Jeg håber at vi bliver færdige før det, men ellers må vi tage noget af fredagen med.

En del af mandskabet tager fredag til Københavns Hovedbanegård, hvor Eljanov skal spille simultan kl. 15. Der skal også deles ud af DSU's nye kampagnemateriale i forbindelse med skakserveren, så forhåbentlig giver det en masse god PR for skakken.

Ingen kommentarer: