mandag den 13. juli 2009

Uden for kategori

Inden vi slutter præsentationerne af med Frederikssunds spillere, så tager vi lige nogle af dem, som jeg synes skal nævnes, men som jeg ikke rigtigt kunne passe ind i en kategori. I disse Tour de France-tider, må der være tale om "Uden for kategori":

Thomas Struch, Gladsaxe (2062/2154)
Gladsaxe Skakforenings stærkeste spiller gennem de sidste 4-5 år. Thomas' første turnering var netop Politiken Cup, hvor han med solidt spil tog pippet fra langt højere ratede modstandere.
Desværre for Gladsaxe har Thomas tænkt sig at skifte til Herlev, hvor han får plads på 1. brættet i Mesterrækken.

Jørgen Hvenekilde, Enkeltmedlem (2148/2179)
Hvenekilde er still going strong, og han er stor fortaler for seniorskak, som da også har fået et løft i de senere år. Han har mistet lidt spillestyrke, men klarede sig da helt hæderligt ved Frederikssund Skakklubs jubilæumsturnering.

Arne Bjørn Jørgensen, Rudersdal (1886/1931)
Rudersdals k-skak stormester, der dog har skruet lidt ned for k-skakken i de seneste par år. Arne er en af mine gode skakvenner, som jeg blandt andet har været til skak-DM sammen med. Jeg har dog aldrig haft fornøjelsen af at spille et parti skak imod ham.

Jeg skal også have præsenteret frederikssunderne, men de før et særligt indlæg kort før vi går i gang. Yderligere præsentationer vente til under turneringen, når folk på en eller anden måde gør sig bemærket.

Ingen kommentarer: