torsdag den 14. august 2014

Tragisk afslutning

Jeg havde Filippinerne-Belgien i dag. En ok spændende match, som jeg egentlig troede at Filippinerne var ved at vinde. De kom også foran 1-0, men så gik det helt galt for dem, og Belgien vandt de tre sidste partier.

Begge de danske hold sluttede af med sejre. Damerne har samlet set klaret sig hæderligt, mens herrerne ikke har haft nogen god turnering. Der manglede lige det sidste held i sprøjten, og især 3-1 nederlaget med de stærke englændere var ærgerligt, for danskerne havde mulighederne til at vinde kampen.

Det hele er dog blevet overskygget af en tragisk hændelse under sidste runde. En af deltagerne faldt om, og ud fra hvor lang tid der gik med genoplivningsforsøg, så virkede det ikke som om, at der var meget håb. Det tog næsten en time inden de fik kørt staklen bort, og det lagde naturligt nok en dæmper på begivenhederne. Spillet var vel stoppet i et kvarters tid, og det må have været svært for alle spillere i hallen at tænke skak, mens redningsmandskabet stadig var i gang.

I aften er der afslutningsceremoni, men feststemning er der ikke meget af. Jeg tror at jeg i stedet tager den tidlige bus hjem, for jeg er ved at være mør nu. Min bus fra hotellet til lufthavnen går kl. 7 i morgen tidlig, så jeg gider ikke komme alt for sent hjem.

Ingen kommentarer: